středa 6. dubna 2016

kapsář za postel

Šití je mým koníčkem. Nejsem sice vyučená švadlena, ale lecos si už troufám ušít. Netvořím sice na zakázku, ale jak se říká, výjimka potvrzuje pravidlo, čas od času se najde nějaká kamarádka, která mě poprosím a já jim zpravidla neumím říct ne. Takže tentokrát jsem šila kapsář na postel a musím uznat, že to byla svým způsobem výzva. Ne, že by na kapsáři bylo na ušití něco složitého, ale dostala jsem fotografii kapsáře, který už mají doma a chtěli jej doplnit o druhý. Zadání bylo jasné, podle obrázku utvořit kapsář o rozměrech 200 x 50 cm.




Vybavená fotografiemi v mobilu jsem si vydala nakoupit látky. No to jsem netušila, jaký to bude problém sehnat jednobarevné látky. Že nekoupím tu pruhovanou mi bylo celkem jasné, ale úplně mě zaskočilo, když jsem nesehnala ani červenou a světle zelenou. Rozhodla jsem se proto nafotit pár vzorů a poslat je kamarádce ke schválení. Nakonec jsem se v jednom obchůdku domluvila, že mi červenou objednají a u zelené jsem udělala malý kompromis, protože má na sobě droboulinké bílé puntíčky. A protože jsem s pruhovanou látkou jsem se opravdu nespletla, rozhodly jsme se společně, že použiju květovanou látku. 

Materiál jsem tedy měla a teď už jen pořešit výplň. S ohledem na to, že kapsář má dělat tepelnou izolaci od stěny, rozhodla jsem se použít molitan o tloušťce 2cm.  

Na vzorovém kapsáři jsou zelené kapsy ozdobené květy, takže i já jsem se rozhodla kapsy ozdobit. Skvěle mi k tomu posloužila květovaná látka, ze které jsem ušila jednotlivé květy vycpané vatelínem, ty jsem poté přišila na kapsy a pomocí textilní kontury domalovala stonky s listy.


Po pár hodinách měření, stříhání a šití bylo hotovo a vy se teď můžete pokochat hotovým kapsářem. No snad půjdou aspoň trochu k sobě.



Hezký jarní a slunečný den

Žádné komentáře:

Okomentovat