čtvrtek 16. listopadu 2017

svítící přání

Dneska to bude rychlovka, žádný dlouhosáhlý román :o) Přání tvořím zřídka, ale tohle jsem si prostě musela vyzkoušet. Nedávno jsem si koupila nové sady razítek od hurápapíru (RODINA, NAROZENINY) a u nich na blogu jsem taky viděla návod na svítící přání. Samozřejmě také prodávají základní sadu na jeho výrobu, ale cena byla pro mě dost odrazující. Vydala jsem se tedy do obchodu s elektrem a nechala si od pána poradit. Možná jsem vypadala, tak trochu jako blázen, ale nakonec jsem domů odcházela s baterkami a ledkami, za celkem příznivou cenu 35 Kč za dvě baterky a dvě ledky. Aby to všechno fungovalo je potřeba mít nějaký vodivý element, v mém případě jsem použila měděnou samolepicí pásku na vitráž, kterou jsem měla doma ještě z dob minulých a jsem ráda, že jsem pro ni našla i jiné využití.


Ptáte se jak na to? Nejdřív jsem si nastudovala pár videí na youtube a pak se pustila do výroby. Celé mi to zabralo cca 45 minut, nejvíc ovšem vytvořit shluk razítek :o) Tvořila jsem narozeninové přání a chtěla jsem, aby se na dortu rozsvěcely svíčky. Začala jsem tedy shlukem razítek, nejdřív jsem si natiskla celou scénu, abych věděla, kterým razítkem začít,


poté jsem si z post it bločků vyrobila maskovací papírky


a postupně narazila celou narozeninovou scénu. Vše jsem vybarvila pomocí akvarelových pastelek.


Nachystala jsem si základ přání i s barevným podkladem. Teď už jen zbývalo vyrobit světýlko, vyznačila jsem si místo, kde musí být světýlko a kde umístím baterku.


V místě světýlka jsem rovnoběžně ve vzdálenosti 0,5cm nalepila dva  kousky měděné pásky, položila na ni ledku a z vrchní strany ji přilepila opět měděnou páskou, kterou vedu dvě cestičky až k baterce.


Je důležité vědět, který drátek od ledky je + a který - jinak se nám světýlko nerozsvítí, když dáme baterku obráceně. Teď je ještě potřeba udělat spínač pro baterku. Je to jednoduché, ohnete si proužek papíru horní část polepíme měděnou páskou, ke které vede páska od ledky. Vypadá to složitě, ale není, jen se to těžce popisuje. Místo pod baterkou kam vede druhý proužek pásky taky polepíme páskou. Baterku oblepím 3D páskou, aby mi nikam nevypadla, vrchní část papírku se nesmí dotýkat, pouze při zmáčknutí.


Teď už jen nalepit vrchní část přání a je hotovo. Než ovšem nalepíte finální vrstvu je dobré si vyzkoušet, že světýlko svítí. Já jsem použila dvě vrstvy 3D pásky na sobě, přání je poměrně vysoké, ale někde se ta baterka se světýlkem schovat musí :o)


Když stisknete bublinu se srdíčkem, rozsvítí se svíčky na dortu. Je mi jasné, že se sadou od Chibitronics by byl efekt asi dokonalejší, ale mně to takhle stačí.



Doufám, že si taky zkusíte rozsvítit nějaký Váš projekt.
Hezký den

1 komentář:

  1. To je boží!! Se picnu - z tebe bude ještě nakonec elektrikář:-D

    OdpovědětVymazat