sobota 13. února 2016

Nikdy není brzy začít

Dneska jsem se rozhodla, že nikdy není brzy zapojit dítko do tvoření. Šimonek měl v lednu dva a tak jsem se rozhodla, že je už nejvyšší čas, zasvětit jej do kouzla papírového tvoření. Báječnou příležitostí byl svátek naší babičky. Rozhodla jsem, že vytvoříme společnými silami přání. Netušila jsem kolik radosti z toho malého tvoření, které Šímovi nabídnu, bude mít. Pro začátek jsem zvolila něco jednoduchého, aby ho to bavilo, nebylo to moc náročné a tím ho od dalšího společného tvoření předem neodradila. Myslím, že se mi to povedlo.

Vzala jsem své oblíbené akvarelové pastelky, předem ovšem vybrala jen ty barvy, o kterých jsem věděla, že se nám budou hodit na přání. Posadila Šímu před bílou čtvrtku a vysvětlila mu, že musí co nejvíc papír pokreslit. Začal tedy čmárat, zprvu s menším ostychem, ale když jsem pořád tvrdila, že je papírek málo pokreslený, pustil se se vší vervou do práce.


A aby mu šla práce lépe od ruky, když máma naléhá na zaplněný papír, vymyslel si zlepšovák:o)


Po nějaké chvíli, už bylo vidět, že jsem práce přestává bavit, přišel tedy na řadu vodní štětec. Opět velké nadšení. Nemusím všem říkat, že na papíře během chvilky vznikla kaluž a to v momentě, kdy Šíma přišel na to, že když štětec zmáčkne, poteče z něj voda..... tolik milovaná voda, vodička....huááááá huáááá! Radost převeliká, nicméně žádná velká povodeň se nekonala, štětec pojme vody, tak akorát na jeden výkres A4, takže se mu naháněním vody po výkrese podařilo v závěru pastelky pěkně rozmýt.

Papír jsme dali usušit na topení, mohla jsem použít k vysušení i embosovací pistoli, ale nespěchala jsem, stejně jsem se mohla k dotvoření přání pustit, až v době odpoledního spánku mého malého broučka. Dál už byla práce jen na mně, takže jsem z papíru vybrala tu nejpodařenější část a začala dotvářet.

 

Tentokrát jsem se vyhrála s razítky květin od Aladine clear stampo. K razítkování jsem využila černý Staz on a techniku překrývání razítek post it bločky. Její dojem je prostorovější a jednotlivá razítka se nepřekrývají.


Razítka, která chceme použít si natiskneme, alespoň dvakrát na post it bloček co nejblíže lepící části a všechny květy vystřihneme.



Pak už začneme razítkovat, pokud chceme jednotlivá razítka překrývat, přelepíme přes ně vždy kvítek z bločku a natiskneme razítko.



K dozdobení jsem použila pár barevných květů, které jsem vystřihala z papíru, jež byl součástí nějaké sady z Lídlu :o) Nápis k svátku jsem natiskla z abecedy slim od Paperoamo.



Na podlepení kartičky jsem použila fialový papír a růžový papír s drobnými bílými puntíčky, to celé jsem nalepila na bílý základ přání, který jsem vytvořila z klasické čtvrtky. A aby nebylo přání po otevření moc prázdné dozdobila jsem malinko i vnitřek.


Přání mělo velký úspěch, hlavně, když Šíma bez ustání ukazoval babičce, že ten podkladový papír dělal on a do omrzení vykládal postup práce :o)

Taky tvoříte se svými dětmi? Pochlubte se :o)
Hezký den



1 komentář:

  1. Krásné přáníčko, věřím, že měl Šimík i s babičkou velkou radost:-).

    OdpovědětVymazat