středa 11. listopadu 2015

návod na instagramové album za pár kaček

V současné době se čím dál více začínají objevovat články o instagramových albech. Jedná se o album velikosti 10x10 cm, do kterého se vkládají plastové kapsy v systému D-Ring (jako u kancelářských pořadačů). Pro ty, kteří se s tímto albem doposud nesetkali přikládám ilustrační foto:
WE R MEMORY KEEPERS - Instagram Designer D-Ring Album 4"X4" - NAVY WE R MEMORY KEEPERS - Instagram Albums Made Easy Photo Sleeve Protectors - 4"X4  WE R MEMORY KEEPERS - Instagram Albums Made Easy Photo Sleeve Protectors - 2"X2"
I já jsem zatoužila si instagramové album vyrobit. Hledala jsem však nějakou alternativu. Když jsem album uviděla poprvé, kapsy mi připomněly obaly na CD a v ten moment se mi zrodila v hlavě myšlenka na vlastní instagramové album. Kapsy jsem měla tedy vyřešeny, teď ještě zbývalo samotné album. Náhoda tomu chtěla, že jsem si šla něco koupit do Kiku a v tom mi padlo do oka album na bankovky. Hned putovalo do košíku. Čím jsem si však nebyla úplně jistá, zda kapsy budou do tohoto alba rozměrově pasovat. Po příchodu domů nastala chvíle napětí, kterou vystřídala chvíle obrovské radosti, protože kapsy do alba pasovaly naprosto přesně. Celá nedočkavá jsem se pustila do výroby, kterou Vám teď přiblížím krok za krokem.

Co budeme potřebovat:
album
plastové kapsy na CD rozměr 12x12cm
děrovačku (pokud si koupíte kapsy, které nebudou mít dírky, což byl můj případ :o))
krejčovské rádýlko ( nebo pokud máte Photo Sleeve Fuse)
tvrdé papíry
pravítko
řezák
tužku

Nejdříve jsem si naděrovala kapsy, abych si podle nich mohla rozměřit velikost alba a to pak upravit. Velikost kapsy je 12x12 cm, rámečkem je pro představu vyznačena velikost fotky 10x10 cm.


Na kousek papíru jsem si obkreslila tvar kraje kapsy, do kterého jsem chtěla udělat dírky, naznačila jsem si střed a obrysy dírek. To proto, abych měla všechny kapsy proděravěny stejně. Připravené kapsy jsem naskládala do alba a vyznačila si tužkou, kde bude potřeba album zaříznout.
¨


Podle pravítka jsem za pomoci řezáku album zkrátila. Odřezanou část jsem použila, jako míru k obkreslení na druhou stranu alba.




Opět podle pravítka seřízla. Výsledná velikost je 18,5 x 14 cm.


Pro porovnání:

Aby nebylo album jednotvárné, rozhodla jsem se, že si kapsy rozdělím. Zatím nevlastním Photo Sleeve Fuse, takže jsem si opět poradila po svém. Využila jsem krejčovské rádýlko (cca 30Kč), které jsem nahřála na sporáku a tím jsem si vlastně kapsy prošila a rozdělila na menší části.


Před dělením kapsy je potřeba vložit si do ní výkresy, které nám vyznačí rozdělení kapes a poté poslouží jako podložka při prořezávání kapsy, aby se nestalo, že si ji proříznete až na druhou stranu.
Lepší je rádýlkem projet vždy tam a zpět a před každým dalším spojováním chvilku nahřát na sporáku. Já jsem si ho tam vlastně odkládala na dobu, než jsem si nachystala další krok.


Vrchní část kapsy je potřeba pak v kraji proříznout, aby bylo možné do kapsy vložit kartičky. Pokud si tam zatavíte už hotovou fotku, pak prořezání není nutné. Můžete si tak vytvořit například chrastidlo.

Variant rozdělení kapes je mnoho, tak jen pár pro ukázku. Do kapsy o velikosti 12x12cm je pak naprosto ideální velikost fotky 10x10cm, do kapsy 6x6 cm pak foto o velikosti 5x5cm. Má to spíše praktický důvod a to ten, že při tvoření koláže na formát fotky 10x15cm dostanete 3 fotografie a využijete, tak maximálně fotografický papír.

Doufám, že se Vám návod líbil a také si zkusíte vytvořit své album. Následující úpravou alba se pochlubím v dalším článečku.

Žádné komentáře:

Okomentovat