pátek 13. listopadu 2015

NEO CUP návod na šití hračky

Dobrý den, nejsem sice švadlenka, ale šití je mým koníčkem a pár hraček už jsem ušila. Takže jsem se rozhodla sestavit podrobný návod na ušití medvídka nebo zajíčka pro ty, které se chtějí připojit a nemají se šitím mnoho zkušeností. Přeji hodně štěstí při práci :o)

Co budeme potřebovat:
šicí stroj (kdo nevlastní, myslím, že by to mohl zvládnout i v ruce)
látku
nůžky
vytištěný a vystřižený střih na hračku
špendlíky
výplň (já používám kuličky z dutého vlákna jedná se o 100% POLYESTER)
jehlu a nit (na dokončovací práce)
černou bavlnku na vyšití obličeje


Nejprve si položíme střih na látku. Protože na střihu je poznámka "střih je bez okrajů" je tím nejspíš myšleno bez přídavků. Musíme si jednotlivé díly položit tak, aby měly kolem sebe cca 1cm prostoru. U částí střihu, kterých budeme stříhat větší počet si složíme látku lícem dovnitř a stříháme díly najednou, zajistíme si, že jednotlivé díly budou naprosto stejné a v případě hlavičky i to, že budeme mít pravou a levou stranu. Poznámka: střih ouška jsem si pozměnila z kulatého na špičatý.

Na dílech, kde jsou vyznačeny záševky si je odšijeme (hlava a tělo).Začínáme šít vždy od širší části záševku až do ztracena, nezapošíváme, ale necháváme si delší nitě, které poté svážeme k sobě.



Nachystáme si ouška, ať už medvědí či zaječí, celkem musíte mít 4ks. Vnitřní část ouška můžete udělat z odlišné barvy než celé zvířátko (např.: bílá, růžová, jakákoliv jednobarevná hodící se k odstínu látky, kterou chcete použít ). Položíme vnitřní a vnější část ouška lícem na sebe a sešijeme. Já šiji na šířku patky (vzdálenost od jehly k okraji patky - vyznačeno žlutou na fotografii), šití je přesné a odšité okraje jsou tak akorát (= přídavek při obkreslování střihu).


U zaječích oušek je potřeba sestřihnout špičku, aby bylo při převrácení ouško pěkně špičaté. 



Ouško převrátíme, sežehlíme, můžeme jej při okrajích prošít (jedná se o estetické šití).


Na hlavu potřebujeme 3 díly střihu. Pomocí špendlíku nebo stehovací nitě si spojíme před šitím díly k sobě, nezapomeneme na vložení oušek, ouška jsem vkládala složená na půl, hezky se pak ouško vytvaruje. Jednotlivé díly sešijeme. Opět šiji na šířku patky.

Díly rukou si na sebe položíme lícem a sešijeme. V místě obloučku je potřeba látku nastřihnout těsně ke švu, aby se nám po převrácení utvořil krásný oblouček. Místa pro nastřižení jsem naznačila propiskou.
Ruce vycpeme a přišijeme je na jeden díl těla, 1 cm od vrchního okraje co nejvíce do kraje, aby šev nebyl vidět poté co sešijeme obě části těla.

V ohybech (mezi nožkama a dole na nožkách) je opět potřeba udělat nástřihy (místa označená propiskou). Tělo převrátíme a přišijeme k jeho zadní části hlavu, přece jen se jedná o hračku a já více věřím strojovému šití než tomu v ruce :o). Tělo vycpeme a dále už budeme šít pouze v ruce.

Okraj těla 0,5 cm zahneme a stehovacím stehem kolem dokola prošijeme a stáhneme a pak prošijme ještě jednou, aby nám hlava pěkně držela na tělíčku a šití bylo dostatečně pevné. Nemusíte mít strach, pokud to nebude úplně předpisově, pod krkem budeme vázat stužku, která nám ruční šití schová.

Teď už zajíčkovi nebo medvídkovi chybí jen nějaký pěkný kukuč. Já jsem jej vyšila černou bavlnkou. Myslím si, že by to šlo nakreslit i textilním fixem nebo konturou nebo třeba přišít knoflíčky. Hold fantazii se meze nekladou. No a nesmíme zapomenout na mašli pod krkem (délka je cca 50 cm).

Já mám hotovo, celá práce mi zabrala 90 minut. To za to stojí, když vím, že můžu udělat dobrý skutek a ještě někomu radost. Doufám, že Vám můj návod pomůže, aby Vám šla práce tak pěkně od ruky jako mně. 



S přáním hezkého dne Lucis


1 komentář:

  1. Moc pěkný fotonávod - podle něj to zvládne ušít každý :-) a samozřejmě i moc pěkný výsledný produkt:-)

    OdpovědětVymazat